Кавова індустрія в Японії

Японія у багатьох асоціюється з суші, гейшами, аніме, високими технологіями та зеленим чаєм, але виявляється, що тут дуже цінують каву і п'ють її вдвічі більше, ніж чаю. Розбираємося, як країна без кавових плантацій стала одним із лідерів індустрії.

Як розвивалася кавова індустрія в Японії

Каву вперше завезли до Японії торговці з Голландії на початку 18 століття: місцеві жителі прийняли її без особливого захоплення: вони вважали каву гірким та незрозумілим продуктом. Поет Ота Нанпо писав, що напій "пахне горілим та не має жодного смаку", довгий час японці залишалися вірними чаю. Ситуація почала змінюватися до кінця 19 століття, коли в країну стали завозити різні сорти зерен.

У 1888 році в токійському районі Уено відкрилася перша японська кав'ярня Kahiichakan - вона швидко здобула популярність та проіснувала кілька років, послуживши джерелом натхнення для інших підприємців.

Индустрия кофе в Японии

Родоначальником індустрії кави в Японії вважають Тадао Уесіма: на початку 20 століття він займався оптовою торгівлею маслом, джемом та іншими західними продуктами харчування. Одного разу він скуштував кави та вирішив, що цей напій неодмінно оцінять місцеві жителі. Так, у 1933 році, в місті Кобе Тадао відкрив магазин Ueshima Tadao Shoten, а через кілька років - бізнес з обсмажування кави.

У той самий час почали з'являтися місцеві кав'ярні - кіссатен - ці заклади призначалися для спокійного інтелігентного відпочинку. Там подавали чай і каву, десерти та фрукти, лунала класична музика, а як розваги пропонували книги, журнали та більярд.

З початком Другої світової війни каву заборонили до ввезення, тому вся індустрія країни стала на паузу. Імпорт відновився тільки 1950 року і Тадао Уесіма першим почав закуповувати зерна в Колумбії. Уже через рік активної роботи його підприємство виросло в корпорацію Ueshima Coffee Co., Ltd.

Обсяг споживання кави зростав, і незабаром її продавали повсюдно нарівні з чаєм, тому купити зернову каву можна було де завгодно. Швидко набирали популярність і кіссатен - японський анолог кав’ярень: 90% імпортної кави подавали саме тут. Далі розвиток цих закладів пішов двома різними шляхами: одні спеціалізувалися на розвазі гостей, так з'явилися, наприклад, манга-кафе з відеоіграми, доступом до інтернету та платою за проведений час, а не замовлення за меню, а другі продовжили вдосконалювати мистецтво приготування кави.

У 1969 році компанія Ueshima Coffee Co., Ltd. представила першу у світі готову каву в банках. На виставці Expo'70 ця новинка мала неабиякий успіх. Можна вважати, що з того моменту кава остаточно закріпилася в повсякденному житті японців. У 1988 році Міжнародна Організація Кави встановила Тадао Уесімі пам'ятник за значний внесок в індустрію. У 1991 році компанія офіційно стала називатися UCC Ueshima Coffee Co., Ltd.

Завантаження..