Спешелті кава в Японії
У японських кісатенах десятиліттями ретельно підходили до вибору кавового зерна, вивчали способи обсмажування та шукали нові рецепти приготування напою. Зараз, ці процеси прийнято вважати течією третьої хвилі кави. Частково, саме кіссатени послужили натхненням для деяких брендів спешелті кави, наприклад, засновник Blue Bottle Coffee Джеймс Фріман відкрив кав'ярні в США після свого візиту до Японії в 2007 році, перейнявши дуже багато від цих закладів.
Сьогодні, в сучасних кав'ярнях Японії дуже популярна кава третьої хвилі: сюди завозять безліч дорогих лотів та відкривають представництва найбільші іноземні компанії. Так, свої флагманські магазини заснували Blue Bottle Coffee 2015 року в Токіо та Nestlé 2021 року в Кобе. В останньому пропонують широкий вибір еспресо-сумішей та унікальні варіанти кавового меню, наприклад, Ultimate Freshly Roasted Coffee із зерен, які обсмажені лише три години тому.
Японські обсмажувальники також підтримують концепцію кави третьої хвилі, наприклад, компанії Nozy Coffee та Saruhiko Coffee завойовують популярність по всій Японії завдяки уважному ставленню до походження, якості зерна та процесу приготування напою.
Японія на світових чемпіонатах
Кілька років тому японці стали підкорювати і світові чемпіонати: у 2014 році Хіденорі Ізакі виграв на Світовому чемпіонаті бариста (WBC) - це була не тільки перша перемога японця, а й перший випадок перемоги бариста з азіатської країни. У 2017 році Мікі Судзукі посіла друге місце в цьому чемпіонаті.
World Latitude Caffè Prize (WBC) - міжнародна премія, яка оцінює обсмажувальників, кав'ярні, виробників обладнання за багатьма параметрами: від екологічності виробництва до упаковки. В 2022 році одразу чотири японські компанії стали її призерами в різних номінаціях: компанія Hario за пуровер V60, виробник кавових напоїв Georgia - за чорну каву в пляшці, спешелті кав'ярня Saruthiko Coffee та виробник кавових напоїв INIC Coffee.